Jak budować swoją formę biegacza?

Mężczyzna podczas biegu

Dużą część z nas chce dbać o swoją sylwetkę poprzez najróżniejsze treningi. Ich celem jest poprawa fizycznych cech naszego ciała, poprzez zwiększenie siły, wydolności czy zwinności. Dziś skupimy się na polepszeniu kondycji, która może być tworzona przy pomocy wykonywaniu ćwiczeń kardio o wysokiej intensywności. Dziś pokażemy wam kilka z nich, abyście i wy mogli stworzyć własny trening.

Czy warto biegać?

Przerwa podczas biegu na ćwiczenia

Jeżeli myślimy o budowaniu wytrzymałości, pierwsze co przychodzi nam do głowy to bieganie. Taki rodzaj wysiłku spisuje się świetnie przy przyzwyczajaniu naszego organizmu do pokonywania dużych dystansów w coraz to krótszym czasie. Nawet kiedy nie jesteśmy sprinterami, warto pracować nad tą cechą naszego ciała. Większa wydolność oznacza lepszą sylwetkę, lepsze zdrowie i rzadsze zapadanie na przeróżne choroby dotykające układ krwionośny. Nasz organizm będzie lepiej dotleniony, a my będziemy się czuć znacznie lepiej!

Jak biegać?

biegacz zawiązujący buta

Najlepszym rodzajem wysiłku dla osób, które pragną zwiększyć swoją wytrzymałość, jest wykonywanie krótkich serii intensywnych ćwiczeń z krótkimi przerwami na odpoczynek. To, jak długa będzie seria oraz czas naszego odpoczynku zależy głównie od naszego stopnia sprawności. Panuje generalna zasada, że im bardziej początkujący jesteśmy, tym krótsze powinny być interwały a przerwy dłuższe!

Jak budować wytrzymałość?

Biegacz na drodze

Aby skutecznie poprawić naszą wytrzymałość, potrzebujemy co najmniej kilku tygodni treningów. Nie od razu Rzym zbudowano! Osoby, które nie uprawiają na bieżąco żadnego ze sportów, powinny poświęcić się i wykonywać 3-4 serie treningowe. Dlaczego nie codziennie? Otóż pomiędzy naszymi seriami treningów, powinniśmy zachować jeden dzień na regenerację naszego ciała. Wraz z rozwojem naszej formy, aby nasza kondycja pozostała na stałym wysokim poziomie, sami zobaczymy, że wystarczy nam trening 2-3 razy w tygodniu.

Podsumowanie

Jak widzimy, budowanie naszej formy to wcale nie takie łatwe zadanie. Zbudowanie zadowalającej wytrzymałości to bardzo trudna, żmudna i długotrwała praca, jednak warto to robić! Nie tylko będziemy w stanie przebiec długie dystanse czy wejść na dziesiąte piętro bez zadyszki, ale także nasze ciało będzie zdrowsze i smuklejsze. A o to nam przecież chodziło, gdy rozpoczynaliśmy nasz trening prawda?