Makarony ekologiczne

Czy jest zdrowy i który warto jeść?

Przy wyborze makaronu najbardziej istotna jest jego jakość. Należy uwzględnić przy planowaniu posiłków, że makaron jest głownie źródłem węglowodanów co ma duże znaczenie dla osób będących na diecie. Makarony pełnoziarniste, które są dużo bardziej bogate w witaminy i składniki mineralne (m.in. witaminy z grupy B, magnez i żelazo) są najczęściej polecane przez dietetyków. Są również źródłem węglowodanów złożonych, które są wolniej trawione przez organizm dzięki czemu są dla nas zdrowsze. Często zalecany jest np do sałaki z warzywami makaron w wersji ostudzonej, ponieważ są źródłem skrobi opornej, która jest niezbędna jako pożywienie dla dobrych bakterii zasiedlających nasz układ pokarmowy. Makarony mają wiele kształtów dzięki czemu można urozmaicić swój posiłek np: świderki, rurki, wstążki, kokardki, motylki, muszelki, długie nitki, w kształcie ziarenek ryżu.

Rodzaje:

  • Makaron z pszenicy durum – makaron z pszenicy durum nie rozpada się on i nie klei. Jest też zdrowszy, ma więcej białka, składników mineralnych i witamin, charakteryzuje się też niższym indeksem glikemicznym.
  • Makaron pszenny pełnoziarnisty;
  • Makaron z innych rodzajów mąki np. makaron żytni, owsiany, makaron orkiszowy lub bezglutenowy (np. makaron kukurydziany, ryżowy, gryczany);
  • Makaron ze strączków np. makaron z soczewicy, fasoli, grochu, makaron z ciecierzycy – świetne źródło białka;
  • Makarony orientalne np konjac, soba, udon wakame.

Sprawdź nasze makarony ekologiczne tutaj.

Smacznego.

Fitzdrowie.pl